Rådgivning:
Rådgivning ydes til patienter med afføringsproblemer
telefonrådgivning.
Rådgivning til fagpersonale, firmaer, patientforeninger eller
sygehus afdelinger ydes via projekter eller forespørgsler
telefonisk/ mail.
Patientrådgivningen:
Gammel Brevkassen: Desværre har firmaet Mylan
lukket brevkassen, da de har økonomiske problemer. Brevkassen med
de gamle læsebreve/svar + artikler er der stadig, så du kan læse
dem på www.maveguiden.dk/brevkassen,
men du kan ikke skrive til brevkassen mere.
Alt for mange mennesker går rundt og døjer unødigt med
afføringsproblemer måske i årevis uden at få hjælp, fordi det er
yderst tabubelagt. Området er behæftet med skam, forlegenhed,
pinlighedssituationer og kan fører til socialisolation, hvis man
ikke har styr på udskillelse, lugt eller at andre kan se eller høre
en. Afføringsproblemer er dog ikke et menneskeligt grundvilkår, som
du blot skal lære at leve med og få ødelagt din livskvalitet og
dagligdag. Afføringsproblemer åde kan og skal
behandlers. Måske har du tænkt på eller prøvet at søge hjælp
hos dine venner, din læge eller apoteket, men det er for svært at
tale om.
Et andet firma er ved at undersøge og det er muligt, at de kan
over tage brevkassen, så du måske igen kan skrive til mig.
Brevkassen er uvildig. Så du igen kan skrive til mig,
stort som småt om dine afføringsproblemer- jeg vil forsøge at
hjælpe dig med at finde en løsning.
Telefonrådgivning:
Telefonrådgivning: Hver fredag kl 9 - 10 på telefon 48 24 08 34
er der mulighed for at få telefonisk rådgivning om
afføringsproblemer, som forstoppelse, diaré og afføringsinkontinens
Telefonrådgivningen er gratis. Rådgivning ydes ud fra analyse af
årsagssammenhængen til den enkeltes patients problemer. Herefter
kan der rådgives om, hvad man selv kan gøre eller om man skal til
lægen, der så kan henvise til specialafdelinger på sygehuse for en
grundig udredning med relevante undersøgelser og behandlingstilbud.
Ofte ydes rådgivningen i samarbejde med praktiserende læge,
sundhedspersonale på sygehuse eller i kommunen og specialafdelinger
på sygehusene.
Sundheds og fagpersonale kan også ringe i
telefonkonsultationen.
Personlig rådgivningskonsultation:
Du kan bestille en personlig rådgivningskonsultation, som typisk
vil foregår ved, at du sende mig en beskrivelse af dit
afføringsproblem via mail og så aftaler vi et tidspunkt, hvor du
ringer til mig. Hvis nødvendig kan vi aftale, at du komme til
rådgivningskonsultationen hos mig.
Honorar ved 1. rådsgivningskonsultation er 750 kr.. Honorar
ved efterfølgende opfølgning aftales
individuelt.
Rådgivning af andre:
Fagpersonale, firmaer, patientforeninger eller
sundhedsinstitutioner kan får rådgivning i
afføringsspørgsmål. Rådgivningen ydes i direkte projekter, pr
mail eller telefonisk. Honorar efter aftale.